Son Yayınlar

Tüm yayınlara kategoriler ve arşiv kısmından hızlıca erişebilirsiniz.
Bazı yayınlar içeriği sebebiyle birden fazla kategoride bulunmaktadır.

Bilinçaltımdan fırlayan YÖK

15 Mayıs 2013

   Üniversiteden mezun olduktan sonra iş ararken özel sektörün önemsediği tek şeyin tecrübe olduğunu gördüğümde keşke KPSS'ye daha iyi çalışsaydım diye çok hayıflandım. -Bunu benden çok önceleri fark eden meslektaşlarım tecrübesizlikleriyle kurumlardaki masalarına kurulmuşlar. Yaptığımız iş gereği devamlı Kadastro müdürlükerini arşınlıyorum.- Bir yandan özel sektöre çok küfürler savurdum diğer yandan içten içe hak verdim: işten anlamayan birini kim ne yapsın?
   Peki, çalışmadan nasıl tecrübe kazanılır? Alın size ikilem.
Bu ikilemden kurtulmak için daha önce staj yaptığım yerlerde ya da bürosu olan arkadaşların yanında tekrar staj yapmayı düşünürken iş sahibi oldum. -
 -Daha önce bahsetmiştim: bir aile dostumuz aracı oldu.- Gerçekten bir öğrenci gibi staj yapmayı aklıma koymuştum o zamanlar. Zaten öğrenci sayılırdık hala.
   Ücret almadan çalışmayı -stajı- göze almış biri, iş görüşmesinde maaş mevzusunu açmayı saçma bulur. Abi işi öğrenene kadar kimseye muhtaç olmayayım da gerisi önemli değil diye geçirir içinden. Sorulan hiç bir soruya cevabınız, zaman verin öğrenirim gevelemelerinden başka diyecek bir şeyiniz yoksa pazarlık yapma durumunuz yoktur. Son sınıftayken, mezun olan arkadaşlarıma teklif edilen maaşlara ben de çok sinirlenmiştim. Gördüm ki yapacak bir şey yok. Çok da dert etmeden gülünç bir maaşla işe başladım. Devletin bile kendi okulundan mezun olan mühendislerine güvenmediği bir ülkede kapitalistlerden insaflı olmalarını beklemek ne kadar gerçekçi.
    Türkiye'de üniversiteler, kapitalistlere mühendis yetiştirmek için eğitim veriyorlar ama onu bile beceremiyorlar. Yüce devletimizin kendileri de farkında ki güvenmiyorlar kendi mühendislerine. Sebep ne? YÖK olabilir mesela. YÖK'ü anlatmaya gerek yok herhalde. Kapitalizmin maşası olan bu kurum, tek merkezden yönetme manyaklığının eğitimdeki tezahürü. Her türlü otonomiden korkan, devletin yüceltildiği bir ülke olan Türkiye'ye gerçekten yakışan bir kurum. Şikayet etmeyin. Kendinizle çelişirsiniz, çelişkilerle dolu cumhuriyetimin değerli vatandaşları.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

 

Haritacının Dünyası'nda ara

Tüm yazılar bana aittir, başka bir siteden veya yayından kopyalanmamıştır. Haritacının Dünyası. Blogger tarafından desteklenmektedir.